Friday, May 16, 2008

kak tie tunang

last nite aku kol mak..rindu giler seyh~rase cm omsick. nk balik umah lew~
'btw, mak cite...ari Sabtu ni kak tie nk tunang. 'ouh, siyesly??' finally, tunang gak die ngan gee tu. da jodoh dorg, nk wat cane kan. walopon mendapat tentangan drpd family dorg... tp, akhirnya bersatu jugak. alhamdulillah..~ segala permasalahan antara keluarga masing-masing sudah terurai sudah.. ^^ tp, alaa~~ xley balik tgok kak tie tunang. rugi2.. baru nk happi2.

alamak!!!
u noe wut..skan ni tggal 2 org je lam family mak aku yg still single lagik. aku and sorg cousin aku. die umur 24 dan aku 22 tahun..aiyark~~~ all of my cousins yg len2 sume da kawen..n kitorg adalah 'batch' yg paling tua kot xde bf or tunang or kawen! hahaha:P riso la pulak... kalo la cousin aku (kak ila) tu pon ikut jejak langkah kak tie..abeda r..tggal aku je la yg duk single mingle neh! nk tunang pon xley..balak xde.hahahaha~patutla mak aku duk bising2 kat aku pasal bf2 nih...isk3. ritu mase majlis kawen noni (cousin aku gak) mak sedara aku da sibuk2 tnye..aku ni xkn single2 lagik kot. dgn sejujur mungkin aku jawab ahh..iye,la single~ xde sape nk. [ aceyhhhh...xde sape nk konon. padahal asyik riject org je. kalo dorg tau, mampus aku kene cop sebgai pemilih/cerewet/ seangkatan dgn nye!! :P]

ahh..xmo r cite pasal tu. btw, baru 22 thn kan~ ye2, umur 22 da ley kawen. tp, xde la t'lalu tua sgt kan kalo xkawen. ye x?? :P lek sudey~ walopon tradisi family aku mostly sume kawen awal (range umur 21-25)...tp, nk wat camne kan. da aku xjupe lagik jodoh aku. xkn la suke2 suki je nk trima org kan kalo hati xsuke. nk hidup untuk selamanya kot. bukan nye sehari dua.. kan2? :P
tp... tipu,lah kalo aku ckp aku xterasa pressure langsung. pressure la jugak..tp, aku xnk la sibuk2 desperate mencari bakal suami. xgune pon. sibuk2 carik kalo dpt, xpe la jugak.. ni x..sakit hati je yg dpt. tu, la..padan muka! bile org nak...seribu satu alasan di beri...bile org xnk..tau pulak rasa sakit ati. itu,lah aku. manusia yg sering mengejar yg xsudi..sedangkan yg sudi ternanti-nanti... itu,lah aku... haih~

-@irc-

4 comments:

Unknown said...

jgn risau, semua org kene soklan mcm ko tuh..gurls especially huhu

~lalala~ said...

okies una... cpt2 carik bf, pas tu tunang, pas tu kawen... jgn lupe jempot... he he

thaqifroslim said...

Isu kompleks. X tau plak kite boleh pressure nk pkir psl kahwin. Igtkn blaja je bole pressure..hehe..

Klw pressure maybe bole duduk dlm pressure vessel. Aku dgr bnde tu bole tahan pressure.

Klw kahwin ajak aku skali...(Ngn Mr Sarjit hehe)

Uena said...

wah3~~ malu lak eden. ramai nye pasan this post. *bluchim* :P
xde la pressure yg amat. cume sumtime tu, a lil bit terasa jugak,la bile makcik2 sume tnye.. kwn2~~ tp, sib bek xabes blaja lg. ley kasik reason. yeay! ^^