Friday, January 23, 2009

udang di sebalik mee goreng!

saya suka sangat bunga itu. saban hari, akan dibelai dimanja dan diberi segala nutrisi-nutrisi yang diperlukan. cakap. apa yang tidak cukup.. air? baja? kasih sayang? perhatian? serba-serbi lengkap. hinggakan sekelumit kuman pon tidak berani mendekati bunga itu. inikan pula serangga atau makhluk-makhluk perosak yang lain nya. balasan. sudah dasar manusia. seringkali mengharapkan balasan. kerap kali lupa untuk melakukan sesuatu tanpa mengharapkan apa-apa. ikhlas.

bodoh. itulah satu perkataan yang saya rasa cukup sinonim. apalah sgt yang boleh diharapkan drpd sekuntum bunga?? cukuplah hanya sekadar ia tumbuh segar dan cantik menghiasi laman rumah. Tapi, tika itu hati saya sudah merajuk. tidak sedar akan kebodohan diri. buta sungguh mengikut kata hati tanpa mengambil kira pertimbangan akal. Hati dengan gembiranya menyuruh saya mengabaikan bunga itu. biarkan ia hidup sendiri. biarkan. saya mengiakan apa yang dihasut oleh si hati.

Buta dgn telunjuk hati...

2 comments:

Anonymous said...

err...mana cerita pasal udang ngan mee gorengnyer??
mane?mane?grrr...
air liur dah meleleh nih..
hehe!

Uena said...

hahahaha~~
balas dendam nampk!!
kui3 :P