Sunday, May 10, 2009

away from LaLa Land~

indah, asyik, gembira, bahagia, dan suka...
rupanya,
hanyalah mainan hidup.
aku di sini..
terkapai-kapai mencari erti setiap satu kosa,
tapi,
hingga sudah..
tidak ketemu.
perlahan aku buka mata,
dek pedih dengan sinar sang suria.
ouh, ya..
kini aku kembali,
kembali ke alam realiti,
di mana seribu satu kosa berinteraksi antara satu sama lain,
yang mewujudkan berjuta warna kehidupan...
tapi,
aku di sini,
terdetik daripada tidur yang lena,
tidur yang menghadiahkan aku..
epik yang aku dambakan selama ini,
cuma..
kisah itu hanyalah sebuah angan,
angan yang dianyam menjadi mimpi indah
dan
mimpi umpama mimpi
berharap suatu yang xpasti...
dan
rasa itu
masih sama...
masih di daerah yang lama,
tidak pernah mengalami proses urbanisasi
cukup.

5 comments:

Anonymous said...

it's u to start the urbanisation.. hahaha.. tapi ko bukan civil.. haishhh~

kaman~

WaDieQ said...

cik uena.. bila mau balik penang ni ?

bLosSom86 said...

hye there~~

u r a good poet!
nway,hepi bday!!:)

Uena said...

aleng: aa..so kene tuka course ah ni? oret.
/me away g admission unit LoL

wadieq: penang? early of june !! he~~ nape2?? mau enjoy2 ke? mari~!! hik3

mena: orly?? nothing much la mena. hehe..
btw, thanx 4 d wish! ^^

Anonymous said...

ko? tukar course? x yh tukar kot.. buat baru.. miahehehe