Saturday, February 21, 2009

Qaseh

Aku suke name Qaseh. aku suke name tu. dan kalo boleh nnt aku nk namakan anak aku dgn name Qaseh. Tapi.. tbe2 dapat tau cousin aku namakan anak die Nur Qaseh Alisha. xjadi,lah! Cane aku suke name nie eh.. hurm2, dulu de satu cerekarama neh. tajuk die Seputih Qaseh Ramadhan. Mmg cite neh sgt2 la menyentuh hati. mmg merembes2 airmata lah nengok cite niii.. tambah2 lak ieja yg blakon~ fulamak, best!

sabar sgt2 die... tbe2 aku t'fikir-fikir. boleh ke aku jadi macam watak yg ieja lakonkan tu ek? boleh ke sabar itu sebati dgn diri aku? sabar hingga sanggup mengorbankan diri sendiri. sabar hingga sanggup mengenepikan perasaan sniri. sabar yang terlalu amat sabar. xtau mcm mane aku nk describes kat sini. yang pasti, tidak sekelumit pon perasaannya dihiraukan. tapi.. masih kuat dan utuh sabar di hatinya.

mampukah aku menjadi setabah itu? mana mungkin. aku tidak sekuat itu. kadang aku cuba untuk menjadi setabah Qaseh. Namun, hasilnya gagal dan akhirnya air mata menjadi peneman setia. LEGA. segala rembesan permata-permata yg kurang berharga di mata org lain itu akhirnya sedikit sebanyak menenangkan hati yang kadang gundah. mungkin dgn cara itu aku mampu kuatkan diri aku. aku menjadi setabah Qaseh.. mungkin. ataupun senaseb dgnnya? mintak dijauhkan.. ameen~

aku akhiri entri ini dgn " maaf ". tidak salah kita rendah kan ego kte dgn sepatah kata maaf semata-mata untuk melihat org lain gembira. walaupun kita tahu orang lain mungkin payah untuk berbuat sebaliknya untuk kita.

2 comments:

maxXximus said...

ermm ... how should i say ... i'm sorry to hear that ... but, be strong ok ? kadang2, tak sume yg kite nak tu dapat, yg kite pilih itu betul dan yg kite harapkan menjadi ... =)

Uena said...

:)
thanx faiq..
i'll alwiz remember that..
no matter wut..
we're still fren, kan..