Wednesday, February 11, 2009

selamat pagi chekgu!

erk!! lame xmenaip di sini. tgn terase agak kaku dan otak juge terase sedikit berkarat. eheee~lbey kurang 2 minggu jugak lah kan. skan ni, alhamdulillah.. even tho xde lah dpt keje tetap. at least ade jugak income yg masuk dan xdelah busan amat dirumah sambil2 menjadi bibik sandaran.. :P

aduhai.. juz tggal 13days je lg aku akan menyandang jawatan sebagai guru sandaran. perasaan?? sgt2 best, ok! my first day at skool.. tbe2 de beberapa students tego 'assalammua'laikum cikgu'. wow!! dulu.. aku yg bg salam kat cikgu2. skan ni.. da t'balik. (sambil2 mendengar bisikan2 pelajar2 tersebut *ehem* 'cikgu baru tu cute-lah..') heeee~~~ naik kembang semangkuk aku dgr.

ye.. aku kecit. di buli?? ye, untuk hari pertama mengaja!!-_-" (kesian kan??) aku xtau lah aku ni enesen tahap keberapa smpaikan boleh ditipu hidup2 dgn student tu.ish3... da elok2 smpai ke kelas 5A. then student kelas tu ckp aku salah kelas (note: kelas mereka ditingkat 3, ok..). then, die suh aku g blok sebelah. katanye kelas 5A di bangunan tersebut dan di tingkat 3 jugak.. aku pon dgn b'semangat nye pergilah ke kelas tuuuuu~~ smpai2 je, student dalam kelas tu ckp, aku kene tipu hidup2 dgn budak2 kelas 5A tu. tsk..tsk..tsk.. korg bayangkan, da berapa banyak kalori aku t'bakar semata-mata naik turun tangga?? xterkire, kannn.. ( tu pon mak aku ckp aku chubby lg..isk laa~)
sesampai je di klas tu, bley plak budak2 tu dgn tersengih-sengih nye ckp dorg saje je nk test aku. wadde~~~ tp.. aku xjd nk mara. sbb salah aku gak. ape punye *toot* lah, kan.. bley aku xperasan kat depan kelas tu ade tertulis 5A... -_-"(last2, aku kutuk diri aku sniri :P) maybe sbb gelabah 1st class nk ngaja kot. tu yg jd haru biru.. hehe :P

Selain tu.. aku penah gak duduk atas kerusi yg dipenuhi gam!! korg bayangkan.. baju kurung aku penuh dgn gam2 murahan tu!! grrr~~ yg nk dikenekan at 1st.. kawan dorg, last2 aku yg kene. sbgai balasan.. amik korg, kan da kene berdiri atas kerusi for d whole time aku tuh. padan muke. wek2~~ (note: kalo mende2 yg melibatkan baju2 aku, aku mmg amat sensitif ok.. dats y lah baju2 aku mmg xpenah org len bley basuh! hahah :P)

itu je la kot bad experiences aku. yg len2 nye sume best. smpaikan tbe2 rase kejup je mase b'lalu. wuuwuuwuu~(cmane lah agaknye kan.. kalo student2 aku bace ape yg aku tulis ngarut2 kat sini neh, ekk :P)

semenjak 2 menjak ni, de sorg students ni.. ari2 aku masuk kelas asik duk hitung bape hari je aku kt skool tu. 'cikgu2.. ade lg 13 ari lg cikgu kat sini... cikgu xyah lah berhenti, kitorg xmo cikgu satu lg tu. die garang..' erk!! kalo bley aku pon xmo benti tau!! kalo benti.. xdpt gaji!! bukan xley jumpe korg.. hehe~~~ truk tol, perangai cikgu ni ye.. kidding!! :P

mcm2 perangai lah~ ade jugak student yg de mental problem. i dun really noe whether ape yg budak2 tu ckp btol ke x about one student of mine; izzat amir. die ni jenis yg pelik sket. bile aku ke bahagian kiri kelas.. die mula lah b'gerak ke bahagian kanan kelas. then, bile aku ke kanan, die ke kiri. ade satu ari tu.. aku mcm men kejar2 lak ngan die..-_-" kawan2 die ckp, die ni ade penyakit allergic dgn cikgu. xbley cikgu dekat2 dgn die..n agak sensitif orgnye. ntah btol, ntah tidak bebudak ni bgtau.. aku dgr je la, nk caye 100% tu..xmungkin lah kot kan :P but then, bile aku tnye previous cikgu yg ngaja kelas tu. die pon ckp izzat amir tu mmg perangai die mcm tu. last2 skali, bek ignore die. sbb kalo ko duk keja die pon.. xkemana. wat penat je kan.. LOL

then, xketinggalan jugak student yg perasan cun! uhhhh~ mmg xley blah, la. bley plak dlm pencil box die siap de compact powder lg + cermin2 sume. time2 aku tgah ngaja tu la... die nk make up lah. ape lah (read: sambil2 die wat gaye ala2 model... adeiii).

tapi, kan.. bile tgok2 blk dorg sume tu.. t'igt blk kenangan2 time zaman2 skool dulu. mmg best!! segala cinta2 monyet b'gayutan dpt dilihat. skan ni pon cmtu lah budak2 tu. pantang ade free time sket, duk ajak aku b'gosip cite pasal dorg ngan bf dorg la.. ape la.. (bley plak cmtu, kan..) siap aritu dorg suh aku blk skool (waktu t'akhir) awal. katenye..'nnt ley la cikgu kuar detink ngan bf cikgu awal..' eh2. apekes~ -_-" sibuk!! :P

yang pasti nya.. after 13 days, i'll miss them. aku akan rindu dgr 'cikgu, baju cikgu cantiklah ari ni' (aik..ari ni je ke?? sebelum2 ni xcantik?? :P) , 'cikgu2.. cikgu tggal kat mane? ptg ni sy nk g umah cikgu la. lawat2 cikgu' (cikgu nk tdo! grrr~ :P), 'cikgu, ari ni cikgu pakai heels lain ek?? byknyeeee' (errk!! ), 'cikgu.. cikgu comel lah!! ' (ini mmg aku suke sgt2 ni.. LOL), 'cikgu, bwk kete elok2 tu..' (nie time aku otw nk kuar blk from kawasan skool), 'cikgu2, camne nk wat soklan neh?', 'cikgu... die kaco sy!!'
"selamat pagi cikgu!!"

5 comments:

Anonymous said...

wah..uena jadi cikgu keee..
bestnyer...hehe
dah berapa lama dah?

p/s:budak-budak skrg mmg macam2 ragam rupanya..huhu.

Uena said...

haha~ bru 2 weeks. tp, kejup je la jd cikgu nye. then tanam anggur blk. :P

p/s: yerp2.. sgt b'beza dgn zaman2 kte dulu. (ckp mcm org tua je!! :P)

Mohd Najmie said...

cikgu, cikgu cute la
nyam nyam

Uena said...

-_-"

perli la tu.. perli2!!
hahaha :P

Syed @ Don said...

kalau aku lak. ungkapan paling best "cikgu ni umur 20 ke? camne da jadi cikgu?"

Yeah! aku muda 2 tahun!