Wednesday, September 17, 2008

because of you

Memang kerap kali org mengtag aku. tapi, slalu nye malas nk reply. but this time, sbb mood yang tengah agak baik walaupun malam ni saje da 3 post aku mengarut walaupun mengantuk amat... akan una cuba jugak untuk menunaikan permintaan kak sue. ehee! ^^

1) First time naik kapal terbang?

hmm.. xpernah nek kapal terbang. since jrg travel jejauh. but then, slalu gile nek helikopter mase ayah keje air force dulu. is that make any different?? hahaha :P

2) First time beranak?

err.. ano~ stakat ni xpernah lagi la. tapi, terigin gile pluss xsaba! hakhakhak :D

3) First time pergi oversea?

xpernah~

4) First time duduk jauh dari famili?

Patutnye mase umur 13 tahun, dpt sekolah asrama. tp, parents xkasik pegi. So, sebetulnya mase form 4 (16 tahun) @ mrsm Tran-X, nibong tebal. tp, gile cool. xpernah om-sick.. lalala :P

5) First time keje?

During d internship: PF(K)SB

6) First time rasa diri gemuk?

alwiz!! and dia alwiz said dat "u r my gemuk" waaa~

7) First time bercinta?

mase form 1. cinta ala2 monyet. haha:P cinta yg gile suci. hanya berutuskan surat dan berbicara melalui telefon dan menggunakan posmen karat. xpernah kuar seyh.. bercinta ke tu? hahaha :D u tell me :P

8 ) First time rasa diri cantik?

*ehem* bila tgah duk perasan sorg2. hakhakhak~

9) First time masuk cinema?

mase foundation 1st sem. gile enesen.. haha:P

10) First time admitted in hospital?

neva..!! Alhamdulillah, stakat ni sehat. ^^

11) Nama-nama timangan anda?

Banyak xtually..
  • Akak: mak, ayah dan adik2
  • Dik Na: Along
  • Hang: kawan-kawan kt penang, kadang2 Along panggil cmtu gak.. :P
  • ko: kawan-kawan selain penang
  • Una, Uena, Husna, kak Uena: cousins, kawan-kawan penang atau selain penang, cikgu2 skolah
  • Norhusna: bila mana cikgu @ lecturer nk amik attendance :P
  • euna@yuna@nana: pia
  • Hus: acap (my old fren kt mrsm tran-x)
  • Awk: dia
  • Unsss: shanaz (start kat pfk ah nii)
  • Unanako: kak sue (ni pon same. kt pfk gak dorg kasi name ni..)
  • Teru @ teruterubozu: budak2 # mirc
  • mind: budak2 k5

12) Insan Teristimewa? Describekan dia terlalu istimewa di mata anda?

  • Mak: Sbb die adalah insan yg sgt memahami diri ini dan selalu berkongsi suka duka hidup ini. dan dia adalah seorang mak yang paling sporting walaupun aku tahu. kadang2 dia xtahan dengan perangai degil anak perempuan dia yg satu ini. ^^
  • Ayah: dari kacamata aku, aku inginkan seorang suami seperti ayah aku. semua benda die tahu. memasak, kemas rumah, electric stuffs... macam2 la. dan die seorg yg amat penyabar. dan aku kagum dengan sifat ayah aku yg satu: tidak pernah melupakan kedua org tuanya.. w'pun kadang2 agak stress dgn kongkongan yg ditetapkan ke atas diriku, tapi aku faham. sume itu untuk kebaikan diri aku gak :)
  • Izzat: adik aku yg plg bongsu. sgt syg die. kadang2 aku anggap die cm anak aku sniri. sbb sejak die umur sebulan smpai lah enam bulan.. aku yg jadi die nye nanny. n tiap2 malam die tdo ngan aku. pernah la rase bangun malam2 tuka pampers.. bancuh susu. mmg rase cm anak sniri la. haha :P (mase tu, baru lah aku rase betapa payah nye mak aku jage aku mase baby dulu.. ~)
  • Azmanaziz: dia. when he's around... i can see nothing except him *bluch* dan dia yg berjaya meyakinkan aku untuk menerima insan bernama lelaki kembali di dalam hidup aku setelah lama menyendiri.

13) Lagu kesukaan anda?

currently bubbly-colbie caillat
sbb.. bile dia call, akan kedengaran lah lagu tu. ehee~^^

14) Makanan kesukaan anda?

Refer previous post: aku, dia dan makanan

15) Warna kesukaan anda?

Pink dan Biru yg pasti. purple juge, hijau juge! dan putih dan..

16) Sikap yang membuatkan anda STRESS?

Orang yg xreti bahasa dan suke memaksa. dan sgt tidak suke org yg kerek nk mampus. bajet cool abes la kalo kerek dan sombong ngan org. cube berbudi bahasa sket..~ tidak suka jugak org yg hot tempered dan suke mara org tanpa sebab. backstabbing

17) 3 Benda yang mesti ada dalam beg?

  1. Purse
  2. handphone
  3. lip-balm

18 ) Kali terakhir anda menangis dan kenapa?

Mase demam truk ari tu. nanges sbb xtahan da saket. isk~ tidak manje ok. cume, xbiasa sakit teruk je. hehe :P

19) Tag 6 rakan anda:

  • Awk (xkesah nk jwb ke x.. since sy pon malas! haha :P)
  • Shahnaz (sbb baru kasik my blog link kt die)
  • Ieja: awek ihsan (sbb die slalu gak lawat my crappy blog:P)
  • kelise (senpai yg tersayang!)
  • Intan:megikari ( sebab nk tau die nye tag for dis sucky year. kata die lah kan:P)
  • my abg: shak (sbb die abg yg plg besh!!)
::done-edited(22.09.2008)::
/me away ke katil. ngantuk suda~ yawn...~_~

6 comments:

Raieza Hanim R said...

NO NO NO no no no, you DID NOT just tagged me!
Hehs(=
Tersangat malas untuk update blog, akan buat di kala kerajinan melanda ok!

pssstt.. pergi mcdee ajak laa lain kali. Huahuahua!

Uena said...

hyet2~ ^^

mcd? baek!! tp, aritu kitorg gi mcd tutup! cis betul. isk3~ kempunan mau mcd dan at d same time still geram ngan mcd. so, maybe majuk ngan mcd for a while :P

haha :D

~lalala~ said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... kene taaaag!!

xpenah wat tag neh! tp naseb una aaaa.. sbb dikale tgh sahur tgh tunggu nk subuh neh, bole la eden wat.. haha (slalunyeh malas layan tag)

young_padwan said...

weii....name "unssss"...kn nama panggilan utk ko gak...hehe
ye la...aku xmasuk dlm org istimewa ko...sedihhh~~

klise said...

lulz... insan bernama lelaki.... ader kew insan nama lelaki.... sian tul kene pedajal ngan parent die...
lelaki bin aper? lulz.....

Uena said...

intan: hik3.. thanx nway~

shahnaz: err..unss?? wah lupe. aku de byk lg name panggilan. haha:P unnsss, unanako (kak sue yg panggil ni^^)
err...prg istimewa? kan ko yg ckp "sy syg die sgt2" tu org istimewa aku.. haha:P

klise: sengal!!! lol (tiru ko)