Sunday, September 14, 2008

sis

kan nice having a sis. kdg2 tu, aku jeles tgok kawan2 aku yg ade sis. best. ley share mcm2. baju, shoes, make up, dan mcm2 lagi la. gi shopping sesame.. gossippp.. wahhh~ byk mende yg aku missed!! tapi, kalo ditakdirkan suatu hari nnt aku dpt seorg sis, boleh ke aku mengelakkan diri aku drpd perasaan cemburu? ahh.. mungkin tidak!!

ari tu, mase de program anak angkat kt umah aku. i'd got 4 'sisters' from UKM. haish.. mule2 dpt tu cm excited amat. tp, lame2 otak aku mula la pk d -ve side. hahaha :P aku mula merajuk2 ngan mak aku. sbb mak aku belikan dorg adiah la ape, la.. then, aritu bley lak aku merajuk lagi ngan mak aku sbb aku dengki kt dorg. hahaha.. dengki sbb ape? sbb mak aku gi peluk cium dorg. tp, aku yg tgok dr jauh ni, fuhhh.. terasa amat!! then, b4 blk UTP.. mak aku tau aku majuk ngan die. then, die g peluk n cium aku depan dorg. hahaha.. puasss!!! :P (tp, xde la aku tunjuk depan dorg yg aku dengki + merajuk. cume.. kt depan mak aku je aku duk sibuk protes itu ini.. hik3:P) in front of them, i'm act like a rilly nice and caring sister tau kat dorg.. eheee^^ siap bwk gi jejalan 1 penang lagi tauuuu~

wanna add more.... i can't sharing my rum w/ others more than 3 days!! i mean, my own room kt umah. not in UTP (kt UTP ni, ne ley demand2, kan..~) reason? slame ni bilik tu aku yg punye. brg2 sume kt dlm tu, aku yg punye. then, bile de org len (i mean, if i've a sis..), for sure aku kene share everything w/ her. pluss.. aku xsuke org alihkan brg2 yg aku letak kt satu2 tempat or menambah2 brg2 die kt tempat brg2 aku atau menjadikan brg2 aku hak milik sniri (ini mmg nk kene!). tp, kalo dat person adalah seorg yg tidy.. aku xkesah (cm rum8 aku skan ni.. die jage brg die and aku jage brg aku. and die bukan seorg yg messy. itu suda cukup..) haha.. fussy amat!! maybe ini adalah kesan drpd tidak punya adik perempuan atau kakak.

tp, slalu nye.. aku hanya akan merungut dekat mak aku je. pasal itu dan ini. dan mak aku cukup paham perangai aku yg satu ini. dats y bile aku blk UTP, xde sape yg berani masuk bilik aku ske2 ati dorg je (err.. cume izzat je yg berani masuk. hahaha.. spoil btol adik ku yg sorg ni..) tahun lepas... mase cuti sem. izzat bgun awal. then, die kejut la aku suh teman die tgok cartoon. -_-" then, mase tu aku cm malas bgun. aku ckp la kt die suh gi tgok sorg2. bgun2 je tdo... aku tgok bilik aku da b'ubah wajah. erk!!! abis di conteng nya bilik aku. dijadikan dinding2 yg berwarna peach itu sebagai papan hitam. dilukisnya otromen dan macm2 lagi karakter2 cartoon yg die pernah tgok. bukan tu saje... abes cadar kt katil aku, di warnakan dgn lipstick. OMG!! rase cm nk nanges je tgok sume tu. aku tarik nafas panjang2, then aku tnye die nape die wat cmtu. juz simple ans from him. sbb akak xnk teman adik tgok tv.. (!!!) xjadik aku nk mara die. salah aku jugak. haish~ xpe,la.. budak umur 4 thun. nk wat cmne.. (ke aku yg spoil kan adik sniri ni? -_-")

then, satu hari tu aku t'paksa basuh cadar ku dan sebagai denda aku kasi pemadam kt die and suh die padam dinding tu. kesian aku tgok die. t'kulat2 die nk padam dinding tu. tp.. tu sbg pengajaran. jgn ske2 ati conteng dinding. then, ayah ku cat blk dinding bilik aku. no more peach.. but yellow + orange dis time. ahh, xkesah la kaler ape. sbb aku mau pink xtually. haha ^^

back to d track.. even tho aku rase cm aku xley ade kakak or adik perempuan sniri, tp.. ade seseorg yg membuatkan aku terasa die mcm kakak aku sniri.. ::kak sue:: dgn die, aku jd diri aku yg sebenar. tidak keterlaluan jika aku katakan yg aku syg die mcm kakak aku sniri. dari PFK lg, kami rapat. kdg aku ade masalah, aku luahkan padanya. kadang aku bosan, aku buli die. kadang aku mau kemana-mana, aku ajak dia. dan skang, bila agak lama tidak ketemu.. aku rindu pada nya. rindu nk borak2 ngan die. rindu nk buli2 die.. haha ^^ dat's d most interesting part yg aku plg ske!! eheee~ sorry, kak sue. ape2 pon, una tetap syg kak sue.. kt utp ni, mmg jrg la nk jupe kak sue. cume yg menghubungkan kami, adalah blog, ym, gtalk, dan kelas OM (eh, kte same kelas ke x eh?). dan kadang2 bile ketemu di pertengahan jalan.. aku boleh lagi menjerit2 name nya dan mengatakan "i mish uuuu!!" dan berlari-lari untuk memeluk nya. ahha! sungguh aku tidak malu untuk memperlakukan begitu padanya. kerna aku syg dia ^^

thanx kak sue. for me, u'll alwiz b my sister! eheee ^^

2 comments:

Anonymous said...

uh ouh...terharunyerrrrrrr.....
isk isk isk...sob sob...
thank you dear...
mishhhh u toooo...
nanti bile-bile kite hang out sesame okaiii?

cayang uena jugak...mmuahh!! =P

Uena said...

eheee~ ^^
/me bluching!!