Saturday, July 19, 2008

aku yg bodoh

bertubi-tubi persoalan bermain-main di benak ku tika ini. tika ini aku kesunyian. aku perlukan teman. aku punya teman...tp, bukan teman seperti itu yg aku perlukan. aku perlu teman yg lebih drpd itu. teman yg mampu mengiringi gelak tawaku, esak tangisku, dan senantiasa di samping ku kala aku butuhkan perhatiannya. kadang, aku sendiri tidak mengerti apa yg kurasakan saat ini. kata-kata org tua ku, bila di pikir-pikir kan kembali... ada benar nya. cuma, terkadang aku sendiri bodoh dan lalai dgn dunia imaginasi yg aku cipta sendiri.

konon nya mau yg berupa, yg intelek, yg setaraf.. ahh, pandang saja diri kamu. apa yg kamu ada? ahh... aku semakin bingung. diam aku menyendiri.. memikir kembali setiap baris ayat dr mulut ibuku. " carilah lelaki yg dpt membimbing kite di dunia dan di akhirat. yg tidak tinggal solatnya. yg mengasihi dan menyayangi kita seadanya dan setulus hatinya. dan bukannya carik lelaki yg terima kte mase kte cantik sahaje "

mengapa aku begitu bodoh? aku seringkali begini. tiap kali aku mencapai sesuatu, aku akan melepaskan barang tersebut tanpa menghargai nilai barang t'sebut. saat aku sedari barang itu sudah t'lepas dr tgnku..barulah aku sedar betapa berharga nya barang itu kepada diriku. walaupun ia tidaklah begitu b'harga buat org lain. tp, sekurang2 nya ia dpt membahagiakan diri ku. begitu dungu skali aku.

tak mengapalah.. apa yg sudah usah di kenang lagi. sudah takdir tidak menyebelahi aku buat masa ini. apa yg termampu..hanya doa yg dpt aku lampirkan. semoga berbahagia, abg lut... :)

2 comments:

sUe said...

huhu..kak sue pun slalu macam ni...tapi kadang-kadang mungkin Tuhan takdirkan kita bertemu dgn yang tak sesuai sebelum akhirnya bertemu dengan yang betul2 sesuai dgn kita..keep on searching ok?=P

Uena said...

thanx kak sue... rilly appreciate it~ :)