Tuesday, July 22, 2008

renungan kita bersama

salam,

Alhamdulillah, sekali lagi aku bersyukur.. kerna tika ini aku masih lg bernafas. masih lg diberi kesempatan drpd Allah S.W.T untuk memohon keampunan dan taubat drpd-Nya. Sesungguhnya Allah sgt menyayangi hamba-hamba-Nya. Aku akui, sesungguhnya aku begitu t'sentuh tatkala aku membaca post seorg sahabat di dalam blog nya. begitu kerdil sekali diri ini dirasakan. Lantas aku cuba mengorek sedikit rahsia drpd die. apa yg membuatkan dia berubah sebegitu drastik skali? "Hidayah Allah S.W.T." tenang sebentar tatkala aku berbual dgn die. terasa diri ini begitu jauh ketinggalan dlm mengejar amal kebaikan.

Insyallah, aku punya keinginan untuk berubah sedemikian rupa. Cuma, sekarang apa yg aku perlukan ialah berubah sedikit demi sedikit. Insyaallah... "terima kasih Shi, kerna sudi berkongsi ilmu pengetahuan dgn una". tatkala bertanyakan tentang bf nya, die menjawab semua itu hanyalah cinta dunia. cinta Allah jua yg hakiki. termenung aku sebentar. dalam diam aku mengakui semua itu. cuma, sebagai manusia... kdg kita sendiri alpa dan kdg2 kite perlukan seseorg untuk mengingatkan kte baik dan buruknya sesuatu perkara. Alhamdulillah, sekali aku bersyukur... terasa tenang diri ini.

cuma apa yg aku pinta, biar lah suatu hari nnt aku dikurniakan seorang suami yg dpt membimbingku di dunia dan diakhirat. dan dpt menyanyangi aku setulus hatinya serta menerima aku seadanya. ameen~

No comments: