Monday, July 28, 2008

mesin dimensi waktu

Alhamdulillah.. murah tul rezeki aku ari ni. mase b'buka puasa td, kak sue belanja McD~~~ besh2!! macey kak sue...! cayunk die...mmuuaaahhh!!! :P tetapi, di sebalik kisah aku b'buka puasa kt McD tu, ade suatu kejutan buat diri ku.

turun je drpd kereta, kitorg (aku, faei n kak su) trus menuju ke pintu masuk McD. faei trus menuju ke kaunter (lapo sgt kot...padahal pose!! ngeh3) dan kak su jln b'iringan dgn aku. semasa aku melepasi patung Ronald McDonald tu, tbe ade seorang kanak-kanak perempuan kecil yg sgt comel memaut tgn ku. umur nya dlm lingkingan 2 - 3 tahun. comel paras wajahnya. aku merenung wajah nya yg comel itu. die masih lg memauh erat tgn ku. tersentuh naluri keibuanku.. aku seolah-olah merasakan ada sesuatu antara aku dan anak kecil itu. lalu aku memulakan bicara dgn si cilik itu..

"adik nk ape ni..? mane mama??"

dgn aksi yg lincah die tersenyum girang sambil memengang erat tgnku. "tu..." si kecil itu menunding ke suatu arah. anak mata ku mengikut ke arah jari telunjuk si kecil itu.

"ouh.." aku sempat t'senyum kembali kepadanya sebelum dia berlari ke arah ibu nya kembali.

"kak sue, cumel kan budak td tu.. pelik lah nape die tbe-tbe pegang tgn una."
"ha'a kan una. ntah2 die igt una ni mak die kot..hehe"
"err..xkn la kot. ntah2 die tu anak una kot. die guna mesin dimensi waktu. that's y die pegang tgn una cmtu kot?"
"hahahaha... ngarut ahh una ni..."

adehh... aku lak yg di katakan mengarut..btol ape. cube tgok cite "back to the future" tu. bley je dorg merentasi waktu. kan2?? nothing is impossible. aku mula b'angan-angan. kalo la budak tu adalah anak aku.. wah, cumel tul! xsangka aku ade anak yg secomel tu. (btw, mmg da sangka kot.. :P ibu die kan comel. hahaha:P perasan2!! wek~)

tetapi ape yg aku tidak boleh lupakan adelah sewaktu si kecil itu memegang erat tgn ku. seolah-olah tidak mahu melepaskan pegangan tgn ku. rugi nya, tidak sempat aku nk mengabadikan gambar die.. mungkin sudah pulang mengikut family die.

^^

2 comments:

~lalala~ said...

haha.. saba una saba~ x lame g ade ah anak sndri~ haha

xpn leh men sims 2, dpt anak lam tu rs cm dpt anak sndri. haha. intan dh ade 3 boys! hehe

Uena said...

hahahaha...
sim ape kes~ xmo2. btw, intan.
i mish ur long hair maaa~